Sunday, June 21, 2009

Malam Nostalgia PLPDT-JOM JOIN!!



Salam sejahtera pada semua sahabat-sahabiah.

Patutnya takde entry dah blog ni minggu jihad imtihan ni. Tapi rasa bertanggungjawab pulak bila ada mesej kat chatbox minta tolong sebarkan program Malam Nostalgia Persatuan Lepasan Darul Taqwa (PLPDT) ni. Kesian pulak kat diorang. Nampak macam letih. Buat kerja tak ada gaji memang macam tulah...Lagipun kepimpinan kali ni nampak memang mantap. Saya dulu pun pernah jadi kepimpinan PLPDT. Tak silap tahun 2005. Cuma sempat hadir mesyuarat 2 kali agaknya masa tu. Saya kena pergi Syria. Tak sempat buat apa2. Lepas tu saya tak dengar lagi apa2 aktiviti. Agaknya memang tak de aktiviti langsunglaa..kot.

Masa kat Syria dulu, selalu je bincang dengan Jailani nak khidmat untuk Darul Taqwa dan ustaz-ustazah DT selepas habis study & balik Malaysia. Banyak yang dirancang. Last2, Jai yang balik dulu dan terbukti dia tak cakap saja. Memang khidmat untuk DT pun. Mubarak alaik ya Akhi!!.

Ala kulli hal..tahniah buat kepimpinan kali ni. Semoga terus thabat dan istiqamah. Ana tau memang tak mudah buat antum dalam keterbatasan yang sangat banyak. InsyaAllah, moga ianya menjadi noktah bidayah yang baru buat PLPDT dan semoga Allah membalasnya dengan sebesar2 ganjaran.

Alamak, dah banyak sangat dah melalut ni..sebenarnya nak promosi program PLPDT yang terbaru ni. Malam Nostalgia PLPDT bersama perintis-printis Darul Taqwa. Sedap bunyinya..Cuma saya tak faham apa maksud perintis tu. Program bersama student-student DT ke apa?. Tak bolehlaa..nak terangkan pada sahabat2. Segala keterangan ada pada poster kat atas. Program bersama Ustaz Harun Taib. Rugi kalau tak pergi tu. Kat restoran As Syakirin pulak tu. Makan sedap kat situ tu. Tak silap restoran Ibrahim tu. hehe. Kupon satu kepala 20 ringgit. Nak bawak family pun boleh. Program yang tentu2nya meriah, bermanfaat dan mengimbau kenangan lama DT.

Kepada sahabat-sahabat di luar sana..Tunjukkanlah rasa sayang kita kepada sekolah yang telah mengenalkan pada kita erti Islam dan perjuangan..Berikanlah sekadar yang termampu. Ingatlah jasa ustaz-ustaz yang bersusah payah untuk kita pada zaman dan waktu yang sangat mencabar dahulu..Sekolah yang telah melahirkan beribu-ribu pelajar yang kenal perjuangan Islam dan memperjuangkan Islam..Yang memberikan kepada kita jutaan mutiara yang tak akan dapat dicari di mana2 sekolah kerajaan..Sama-sama tunjukkan komitmen kita pada DT walaupun kita bukan lagi pelajar DT. Jangan rasa malu untuk bertemu guru-guru kita dahulu. Kerana sekali mereka menjadi guru kita, selamanya mereka tetap guru kita walau sejauh mata kita terbang tinggi..Kenapa perlu malu..Tak ada sebab langsung untuk itu.

Sama-samalah hadir beramai2 ke majlis tu. Ajaklaa..semua kaum kerabat. Nak ajak kerabat diraja pun boleh. Saya klau ikut hati memang nak join sekali, tapi apakan daya. Jauh beribu batu..Kepada sahabat2 blogger ex DT, sebar-sebarkanlah program ini. Sebarkan perkara yang baik akan menatijahkan pada kita pahala dan ganjaran yang baik dunia dan akhirat. Sebarang maklumat lanjut, bolehlaa..melayari blog PLPDT- http://www.plpdt.blogspot.com/.


Guru Kunci Kejayaan Kami

0 comments:

 
Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul .